söndag 7 mars 2010

Min själ behöver sömn.

Ljus,Mörker. Där emellan, timmar.. långa som år. Veckor som försvinner under närmare en fjärdels sekund. År. Dagen gryr, och den slocknar. Vaknar och somnar igen.

Jag behöver lugn i mitt hjärta.

Nätterna är mörka och färgstarka och dagen är dimmig och ljus.
Kanske är de så att nätterna ger mig mer klarhet och nyans.
Kanske är de så att försöka sätta ord på alltihop är förgäves.
Men de spelar ingen roll. Det gör ingenting för mina försök får mig att må bättre. De är sent nu. Och varje kväll jag lägger mig, tänker jag; Imorgon är det en ny dag.

Men det är inte bara timmarna som gör skillnaden mellan ljus och mörker. Dag och natt. Det är så mycket mer, som också är helt förgäves att ens försöka beskriva. Speciellt när man är så trött som jag är just nu. Vad är ens meningen med att försöka beskriva det? Jag antar jag är ganska deppig ikväll.
Otroligt trött och ledsen på allt jag förstår, men som jag ibland önskar att jag inte förstod. Men var försiktig med vad du önskar, säger rösten i huvudet.
Var försiktig, säger min pappa.. nästan varje gång vi skiljs åt.

Tur att jag föddes så oförsiktig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar