söndag 24 januari 2010

skum dag

En helt "vanlig" dag, men allting har kännts alldelens skevt..
Vaknade, satte mig vid datorn, åt frukost.. Tänkte, vad ska jag göra nu?
Jag målar! Jag satte mig vid köksbordet och började måla, drog igång massa musik...
Jag kände mig mekanisk. Men kreativ på samma gång, fyfan. Allt bara rann ut. Skrev en skitful text mellan penseldragen. Alldelens hemsk var den. Hemskt och rolig på samma gång, vet inte riktigt hur jag lyckades. Jag menar kanske mer sorglig än hemsk. Och då om den samtidigt är rolig bara för den är så sorglig... Då är det bara hemskt.
Jag menar, jag skrattade fan!
Sen fördrev jag dagen med att tänka på skräp, medans jag uförde mina arbetssysslor.
Jag tänkte på bra saker också, men rätt mycket på olika slags skräp.

Jag kände att jag inte ville vakna imorse. Kändes så jävla ansträngande att.. leva. När man sover, så vet man att man vaknar nångång.. undermedvetet. Så man behöver inte bry sig, det är bara att drömma på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar