lördag 10 oktober 2009

Old baby

Inatt drömde jag att jag promenerade längs brännastrand. Framför mig gick en åttaårig flicka och knuffade på en barnvagn. Det såg väldigt tungt ut och hennes skor var alldelens för stora, så jag erbjöd mig att hjälpa henne att knyta skorna. Vi satte oss på en trottoar kant och jag knöt banden hårt, för att skorna typ var flera storlekar för stora så hon liknade en clown. Hon var väldigt söt hursomthelst, och jag ville som beskydda henne för bejbisen i barnvagnen såg stundtals gammal och bestämd ut; som att hon tänkte.. "Ta hand om mig annars jävlar!!" Samtidigt såg den lilla bejbin så beedååårande ut, men jag hade upptäckt att den/hon såg hotfull ut ibland. Sen såg hon ut exakt som en.... pensionär såg jag till min förtvivlan!! Med alldelens klarblå ögon.. med ögonproblem för hon var helt röd i ögonen. Sen klättrade hon ut ur vagnen och frågade vafan jag höll på med, med en mörk hes kvinno röst.
Såg förjävligt ut... jag var så rädd.





Sen drömde jag nåt om Linnea och Petter också! Men det var i en annan dröm, ni bodde under nåt tak som var gjort av vass, och där låg ni i varsin säng bredvid varandra nerbäddade i täckte haha. Jag var på villovägar i djungeln och råkade bara trampa förbi, fick för mig jag promenerat rätt långt faktsikt. Haha sen minns jag inte så mycke mer.

1 kommentar: