tisdag 29 september 2009

Bobbokrull

Hej, jag har duschat ganska nyligt och sitter här med min laxsoppa.
Ska strax in till stan och boka klipptid plus lämna in nå papper om jobb för lägenheten.
Jag har ju lockigt hår, och alla som har det vet att det kan leva sitt eget lilla liv.
Så jag har tänkt testa balsammetoden!!
Det här är ungefär fjärde tvätten med mitt nya balsam från lush som är speciellt anpassat för just balsammetoden. Den innehåller inte lika mycket fett som vanliga schampon, plus att det inte är några silikoner i. Jag tycker redan mitt hår är bättre, just nu är det blött. men tänkte ta lite bilder sen efter jag kommer hem och det torkat! Så får det bli som före och efter bilder typ ;)
Jag känner mig riktigt föväntansfull faktiskt. Hihi!
Det ska ge mer definerade lockar, mindre frizzzz och jag tror håret därmed blir lite tjockare också.

Och föresten igår var vi och kollade på lägenheten, åååh! Vill flytta in nuuuu!

Balsammetoden är att man tvättar håret med balsam och inget schampo, eftersom man oftast har torrare hår när man har lockigt så det blir lätt uttorkat. Verkar vara en hel vetenskap det där, men där har ni en simpel förklaring för er som inte visste vad det var.

Ha en fin dag! / 'Bobbokrull'

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar