måndag 21 september 2009

Rosgeranium

Idag är det måndag. Men det känns som en söndag.
Jag bläddrar i tidningar, jotex,jysk osv.. fortfarande fast i min inredningsbubbla.
Det händer inte så mycket men det är okej. Jag tände just aromalampan och hade i några droppar rosgeranium, en balanserande doft för kvinnor i klimakteriet. Jag är ju inte i klimakteriet, men jag mår hursomhelst bra av den! Harmoniserande, tror jag den kallas.
Jag blir liksom piggare och på lite bättre humör.

Jag tycker att det är ett bra alternativ om man mår lite dåligt på nåt sätt, att prova sig fram med olika eteriska oljor. Doftoljer alltså, helst naturliga. I samband med att jag var extremt stressad började jag andvända lavendel i min aroma lampa och det kankse låter lite töntigt, men jag gillar hur det kan förändra stämmningen i ett helt rum, bara med hjälp av en doft!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar